اخبار روزانه

طلا دوباره گوش به زنگ شد

به گزارش سایت طلا،فلز زرد در اولین ساعات تجارت در معاملات امروز کاهش یافته است. سرمایه‌گذاران منتظر اطلاعات تورم آمریکا هستند که قرار است در این هفته منتشر شود و سرنخ‌های بیشتری در مورد سیاست نرخ بهره فدرال رزرو ارائه دهد.

قیمت هر اونس طلا امروز در لحظه تنظیم این گزارش با 6 دلار کاهش به 2324 دلار رسید

«بَنک آو امریکا» در یادداشتی اعلام کرد: «اگرچه جریان‌های فعلی بازار، سطح قیمتی کنونی را توجیه نمی‌کند، اما ما معتقدیم که طلا می‌تواند طی 12 تا 18 ماه آینده به قیمت 3000 دلار در هر اونس برسد.»

«رسیدن به چنین قیمتی مستلزم افزایش تقاضای غیرتجاری از سطوح فعلی است، که این امر به نوبه خود نیازمند کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو است. ورود سرمایه به صندوق‌های قابل معامله با پشتوانه فیزیکی طلا (ETFs) و افزایش حجم تسویه‌حساب در بازار لندن (LBMA) اولین نشانه‌های امیدوارکننده برای تحقق این پیش‌بینی خواهد بود.»

پایین آمدن نرخ بهره هزینه نگهداری طلا به عنوان یک سرمایه غیرسودده را کاهش داده و تمایل برای خرید آن را بالا می‌برد.

قیمت طلا بیش از یک درصد در روز جمعه به دنبال افزایش ارزش دلار کاهش یافته بود. فعالیت تجاری در آمریکا در ماه ژوئن به بالاترین رقم طی 26 ماه گذشته رسیده است.

گزارش تولید ناخالص داخلی آمریکا در سه ماهه اول سال جاری میلادی در روز پنجشنبه و شاخص قیمت هزینه‌کرد فردی در روز جمعه منتشر خواهد شد. اگر این شاخص بالا باشد خبر خوبی برای طلا نخواهد بود و آن را پایین‌تر از سطح 2300 دلار نگه می‌دارد.

رئیس فدرال رزرو سانفرانسیسکو در روز جمعه گفت بانک مرکزی آمریکا تا زمانی که از روند نزولی تورم تا هدف 2 درصد مطمئن نشود، نرخ بهره را پایین نمی‌آورد.

مارک چندلر معتقد است ژئوپولیتیک باعث می‌شود قیمت طلا در هفته معاملاتی آتی افزایش یابد. او گفته: «تنش‌های سیاسی همچنان در اروپا (اتحادیه اروپا، فرانسه و بریتانیا) بالاست. علاوه بر این، تنش میان چین و فیلیپین افزایش یافته است. فلز زرد در حال آزمایش کانال 2368 دلاری است و یک فشار بیشتر می‌تواند قیمت آن را بین 2388 تا 2390 دلار افزایش دهد.»

در میان سایر فلزات گرانبها، قیمت نقره با 0.21 درصد کاهش به 29 دلار و 79 سنت رسید. پلاتین هم با 0.36 درصد افزایش 1002 دلار و 36 سنت معامله می‌شود.

تازه‌ترین پیش‌بینی هفتگی کیتکو از قیمت طلا نشان می‌دهد کارشناسان درباره صعودی یا نزولی بودن فلز زرد در هفته معاملاتی آتی، اتفاق نظر ندارند. با این حال، معامله‌گران خرد نسبت به افزایش قیمت طلا امیدوار هستند.

اولین نفری باشید که نظر ارسال می کنید
برای مشاهده مقالات بیشتر از صدای روزانه دیدن فرمائید.

jonasmps

یونس ثابت هستم، با 7 سال سابقه در عرصه سئو و تولید محتوا. با راه‌اندازی سایت خبرخوان خود، سعی در ارائه محتوایی ارزشمند دارم که مخاطبان را به سمت دانش و اطلاعات جدید بکشاند و از اخبار روز ایران و جهان آگاه سازد. پیوسته در حال یادگیری و به‌روزرسانی و تلاش می‌کنم تا با ارائه محتوایی به‌روز و متنوع، تجربه‌ی بهتری برای کاربران فراهم کنم. با من همراه باشید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *