اخبار روزانه

فوری؛ کاهش ساعت کاری ادارات در این استان ها

فوری؛ کاهش ساعت کاری ادارات در این استان ها

کاهش ساعت کاری ادارات استان تهران در روز شنبه

مدیرکل روابط عمومی استانداری تهران اعلام کرد: بدنبال افزایش ناگهانی دما و تداوم هوای گرم، فعالیت ادارات استان تهران فردا شنبه ششم مرداد تا ساعت ۱۲ تعطیل خواهد بود.

به گزارش سایت طلا از روابط عمومی استانداری تهران، محمد صائبی عصر جمعه، از تعطیلی زودتر ادارات دولتی شهر و استان تهران برای فردا شنبه ششم مردادماه خبر داد.

صائبی گفت: نظر به تداوم گرما و خطرات ناشی از آن، فردا شنبه ششم مرداد ماه ادارات دولتی استان تهران فردا ساعت ۱۲ تعطیل خواهند شد.

مدیرکل روابط عمومی استانداری تهران افزود: این تصمیم در پی گرمای هوا و خطرات ناشی از اشعه‌های مضر اتخاذ شده است.

وی عنوان کرد: به موجب این تصمیم، ادارات استان تهران فردا شنبه ششم مردادماه ساعت ۱۲ به کار خود پایان خواهند داد.

مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری تهران افزود: این تعطیلی شامل دستگاه‌های امدادی و خدماتی نمی‌شود.

ساعت کاری ادارات البرز در روز شنبه کاهش یافت

استانداری البرز اعلام کرد: ساعت کاری ادارات البرز شنبه ششم مرداد ماه ساعت ۶ تا ۱۱صبح خواهد بود.

اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری البرز اعلام کرد: با توجه به افزایش دما و با هدف مدیریت مصرف انرژی ساعت کار ادارات استان و بانک‌ها در روز شنبه مورخ شش مردادماه از ساعت ۶ تا ۱۱ صبح خواهد بود.

لازم به ذکر است فردا کارکنان مراکز درمانی وخدمات رسان طبق روال عادی در محل کار خود حضور خواهند یافت.

گرما ساعت کاری در خراسان رضوی را کاهش داد

ستاد مدیریت بحران استان خراسان رضوی در اطلاعیه‌ای از کاهش ساعت فعالیت همه اداره های استان به جز مراکز درمانی و امدادی در روزهای شنبه و یکشنبه هفته آینده خبر داد.

در این اطلاعیه آمده است: بر اساس مصوبه کارگروه شرایط اضطرار استان، نظر به پیش‌بینی سازمان هواشناسی مبنی بر گرمای شدید هوا در روزهای آتی و به منظور حفظ سلامت عمومی و همچنین مدیریت مصرف انرژی، فعالیت تمام ادارات و دستگاه‌های اجرایی استان به جز مراکز درمانی و امدادی در روزهای ششم و هفته مردادماه از ساعت ۶ تا ١١ خواهد بود.

بر این اساس فعالیت‌ تمام مراکز آموزشی، دانشگاه‌ها و نیز فعالیت‌های ورزشی در محیط‌های روباز در این دو روز تعطیل است.

در این اطلاعیه از عموم مردم بویژه کودکان، افراد مسن و دارای بیماری زمینه‌ای خواسته شده است در روزهای پیش رو از حضور در فضای باز به ویژه در ساعات میانی روز خودداری کنند.

بر طبق پیش بینی هواشناسی خرسان رضوی گرما در مناطق این استان برای روزهای ابتدایی هفته آینده رکورد می زند، به طوریکه بیشینه دمای هوا برای روزهای شنبه و یکشنبه هفته آتی در مشهد به بالاتر از ۴۰ درجه سلسیوس و در مناطق گرمسیر استان به بیش از ۴۶ درجه می رسد.

ادارات قم شنبه از ساعت 12 تعطیل می‌شود

بنابر مصوبه کارگروه شرایط اضطرار، فردا شنبه ۶ مرداد ادارات استان قم (به‌جز دستگاه‌های خدمات‌رسان و اداراتی که دارای نوبت کاری یا کشیک هستند) از ساعت ۱۲ تعطیل اعلام می‌شود.

بنابر مصوبه کارگروه شرایط اضطرار، فردا (شنبه 6 مرداد) ادارات استان (به‌جز دستگاه‌های خدمات‌رسان و اداراتی که دارای نوبت کاری یا کشیک هستند) از ساعت 12 تعطیل اعلام می‌شود.

لازم به ذکر است، در هفته‌ای که گذشت نیز در پی افزایش بی‌سابقه دمای هوا و روند افزایشی مصرف برق، براساس تصمیم جلسه مشترک کارگروه مدیریت مصرف انرژی و کارگروه شرایط اضطرار استان و به منظور حمایت از بخش‌های کشاورزی، صنعت و عدم قطع برق خانگی، کلیه دستگاه‌های اجرایی، بانک‌ها و بیمه‌های استان (به استثنای واحدهای ذی‌ربط در مراکز درمانی، دستگاه‌های خدمات‌رسان، شعب مرکزی یا شعب منتخب بانک‌ها و مراکزی که دارای نوبت کاری هستند) با استفاده از ظرفیت بخشنامه دورکاری در روز سه‌شنبه 2 مرداد تا ساعت 11 و روزهای چهارشنبه وپنجشنبه 3 و 4 مرداد تعطیل شده بود.

تغییر ساعت کاری ادارات سیستان و بلوچستان

فعالیت تمامی دستگاههای اجرایی، ادارات و بانک‌های استان به جز مراکز خدمات رسان، مراکز بهداشتی و درمانی و مراکز آموزشی در روز شنبه ۶ مرداد ماه از ساعت ۶ صبح آغاز و ساعت ۱۱ به پایان می‌رسد.

کاهش ساعت کاری ادارات استان مرکزی در روزهای ابتدایی هفته آینده

استانداری مرکزی در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: ساعت کاری دستگاه‌های اجرایی استان در روزهای شنبه و یکشنبه (ششم و هفتم مردادماه) کاهش یافت.

در این اطلاعیه که نسخه‌ای از آن شامگاه پنج‌شنبه در اختیار ایرنا قرار گرفت، آمده است: در پی افزایش بی‌سابقه دمای هوا و پیش‌بینی اوج گرما طی روزهای آینده و با توجه به روند افزایشی مصرف برق در کشور، ساعت پایان کار تمامی دستگاه‌های اجرایی، بانک‌ها و بیمه‌های استان (به غیراز دستگاه‌های خدمات‌رسان و مراکزی که دارای نوبت‌کاری و کشیک هستند) در روزهای شنبه و یکشنبه (ششم و هفتم مرداد) ساعت ۱۱ خواهد بود.

در این اطلاعیه آمده است: فعالیت کلاس‌های تمامی مؤسسه‌ها و آموزشگاه‌های زبان اعم از دولتی و غیردولتی و پایگاه اوقات فراغت تابستانی نیز تا ساعت ۱۱ خواهد بود.

در ادامه این اطلاعیه آمده است: فعالیت کارکنان شاغل در مراکز درمانی و بهداشتی استان با تشخیص مدیر واحد ذی‌ربط می‌باشد.

در بخش دیگری از این اطلاعیه تاکید شده است تا دستگاه‌های اجرایی استان در به حداقل رساندن مصرف انرژی در ساعات کار اداری و همچنین اطمینان از خاموشی سامانه روشنایی و رایانه‌ها در پایان وقت و سامانه‌های برودتی یک ساعت قبل از پایان وقت اداری، اقدام لازم را معمول نمایند.

ساعت کاری ادارات در استان سمنان کاهش یافت

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان گفت: ساعت کاری ادارات، سازمان‌ها و شرکت‌های دولتی استان سمنان شنبه آینده ( ششم مرداد ماه) به دلیل افزایش دما، دو ساعت کاهش یافت.

محمد حمیدی بیان کرد: ساعت کاری ادارات، سازمان‌ها و شرکت‌های دولتی استان سمنان شنبه آینده (ششم مردادماه) به دلیل افزایش دما، دو ساعت کاهش یافت.

وی افزود: به دلیل گرمای هوا و مدیریت مصرف برق، ساعات کاری ادارات و دستگاه‌های اجرایی استان سمنان در روز شنبه هفته آینده از ساعت ۶ صبح تا ۱۱ خواهد بوده و خدمات رسانی دستگاه‌ها از ساعت ۱۱ تا ۱۳ به‌صورت دورکاری انجام خواهد شد.‌

معاون استاندار سمنان همچنین بیان کرد: ساعت فعالیت دستگاه‌های امدادی و خدمات‌رسان در روز ذکر شده تغییر نخواهد یافت.

حمیدی با بیان اینکه ساعت فعالیت بانک‌ها نیز در روز شنبه، ۲ ساعت کاهش یافته است، افزود: مدیران دستگاه‌های اجرایی استان سمنان موظف هستند که تمامی سیستم‌های برودتی و خنک کننده را از ساعت ۱۰ صبح خاموش و تا زمان فعالیت دستگاه از دیزل ژنراتور و مولدهای انرژی استفاده کنند.

ادارات استان کرمان از فردا تا دوشنبه ساعت ۶ تا ۱۱ فعال خواهند بود

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری کرمان گفت: با توجه به تداوم گرمای هوا، ساعت کاری ادارات در استان تغییر کرد.

علی بیگ زاده امروز پنجم مرداد ماه در این رابطه اظهار کرد: با توجه به افزایش و تداوم گرمای هوا طی روزهای آینده، ساعت کاری دستگاه‌های اجرایی استان کرمان تغییر کرد.

وی افزود: به منظور مدیریت مصرف انرژی و با توجه به افزایش دما، فعالیت تمام دستگاه‌های اجرایی و ادارات استان کرمان از فردا شنبه ۶ مرداد تا روز دوشنبه هشتم مرداد ماه، از ساعت ۶ تا ۱۱ خواهد بود.

به گزارش سایت طلا،دستگاه‌های خدمات‌رسان و کشیک، مشمول این تغییر ساعت نبوده و ارائه خدمات آنها به شهروندان همانند گذشته برقرار است.

تغییر ساعات کار ادارات در قزوین

– ساعت کار ادارت قزوین در روزهای شنبه و یکشنبه تغییر کرد.

استانداری قزوین با صدور اطلاعیه‌ای از تغییر ساعت کار ادارات استان قزوین در روزهای شنبه و یکشنبه خبر داد.

در این اطلاعیه آمده است:

با عنایت به پیش‌بینی اداره کل هواشناسی مبنی بر گرمای شدید هوا طی روزهای آتی و به منظور حفظ سلامت عمومی و همچنین مدیریت مصرف انرژی، بر اساس مصوبه ستاد پیشگیری هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان فعالیت کلیه ادارات و دستگاه‌های اجرایی استان به جز مراکز بهداشتی درمانی، امدادی و خدمات رسان در روزهای «شنبه ۶ مرداد و یکشنبه ۷ مرداد» از ساعت ۶ تا ١١ خواهد بود.+

ضمناً فعالیت کلیه مراکز آموزشی، دانشگاه‌ها و نیز فعالیت‌های ورزشی در محیط‌های روباز در این دو روز تعطیل می‌باشد.

کاهش ساعت کاری ادارات استان ایلام طی روزهای شنبه و یکشنبه

مدیرکل مدیریت بحران استانداری ایلام از کاهش ساعت کاری ادارات استان ایلام طی روزهای شنبه و یکشنبه خبر داد.

مجید بیگلریان ظهر جمعه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: با موافقت استاندار ایلام ساعت کاری ادارات ایلام، شنبه ۱۴۰۳/۰۵/۰۶و یکشنبه ۱۴۰۳/۰۵/۰۷ به دلیل افزایش دما ۲ ساعت کاهش یافت.

مدیرکل مدیریت بحران استان ایلام گفت: به دلیل گرمای هوا و مدیریت مصرف برق ساعات کاری ادارات و دستگاه‌های اجرایی، بانک‌ها و… در روزهای شنبه و یک شنبه هفته آینده از ساعت ۶ صبح تا ۱۱ خواهد بود.

وی افزود: ساعت فعالیت دستگاه‌های امدادی و خدمات رسان در روزهای ذکر شده تغییر نخواهد یافت.

انتهای پیام/

اولین نفری باشید که نظر ارسال می کنید
برای مشاهده مقالات بیشتر از صدای روزانه دیدن فرمائید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *